واژگونی خودرو ام‌وی‌ام روی پل بلوار شهید قانع مشهد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) رمزگشایی از ۶۶ فقره موبایل قاپی در مشهد (۱۳شهریور ۱۴۰۳) تردد در محور چالوس- کرج ممنوع شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) کشف ۹ کیلوگرم طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) مبلغ بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + جزییات معاون گردشگری کشور: ورود زائران به مشهد از ۴ میلیون نفر عبور کرد | سفر‌های ریلی و هوایی به مشهد باید افزایش یابد مطلوب‌ترین شیوه نذری دادن را بدانید جزئیات استفاده از خدمات شبکه شاد برای انتخاب رشته کنکور ثبت‌نام عمره مفرده از شنبه ۱۷ شهریور آغاز می‌شود افزایش میدان جولان آئدس در مازندران | پشه‌ها به محمودآباد رسیدند نمره پایین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی در ۵ ماهه اول سال عزم جدی وزیر بهداشت در خصوص اجرای قانون «جوانی جمعیت» افسردگی، از نشانه‌های اولیه آلزایمر | ارتباط بین افسردگی و آلزایمر چیست؟ گلایه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه نان در نانوایی‌ها بالاتر از قیمت مصوب شیر مادر، نوزادان را در برابر ابتلا به بیماری‌های گوارشی ایمن می‌کند استقرار ۳۰ گروه «واکنش سریع» اورژانس در محدوده حرم مطهر رضوی وضعیت ترافیکی محور‌های منتهی به مشهد| مشکل ترافیکی در جاده‌ها وجود ندارد رشد ۴۶ درصدی اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی در روز رحلت پیامبر (ص) دلیل ازدحام مسافران در فرودگاه امام (ره) چه بود؟ علت حذف مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی چیست؟ مرگ حداقل ۱۳ شهروند فیلیپینی بر اثر طوفان «یاگی» ترافیک سنگین در پلیس راه شاهد به سمت خروجی مشهدمقدس (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون گردشگری کشور: ورود زائران به مشهد از ۴ میلیون نفر عبور کرد | سفر‌های ریلی و هوایی به مشهد باید افزایش یابد

  • کد خبر: ۲۴۸۹۶۹
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
معاون گردشگری کشور: ورود زائران به مشهد از ۴ میلیون نفر عبور کرد | سفر‌های ریلی و هوایی به مشهد باید افزایش یابد
معاون گردشگری کشور گفت: تا امروز (سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۴ میلیون زائر به مشهد مشرف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر شالبافیان در جمع خبرنگاران با حضور در میان زائران پیاده امام رضا (ع) در مسیر منتهی به مشهد گفت: در دهه پایانی صفر تا کنون بیش از ۴ میلیون زائر به مشهد مشرف شده‌اند. با وجود حجم انبوه ورود مسافران در جاده‌های مواصلاتی، پیش‌بینی می‌شود که ورود زائران طی امروز و فردا افزایش داشته باشد.

سفر ۹۲ درصد از زائران به مشهد با خودروی شخصی

وی یاد آورشد: در این ایام حدود ۹۲ درصد از زائران به همراه خودروی شخصی، ۵ درصد به وسیله ناوگان ریلی و ۳ درصد به وسیله ناوگان هوایی به مشهد وارد شدند. سازمان هواپیمایی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تلاش کردند تا ظرفیت‌ها در مسیر مشهد افزایش پیدا کند، اما این عرضه‌ها متناسب با تقاضا نیست و باید ظرفیت‌های هوایی و ریلی به مشهد افزایش بیشتری داشته باشد.

شالبافیان با اشاره به ورود بیش از ۲۳۰ هزار زائر پیاده به مشهد اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده به مشهد از ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مشارکت مردم در برگزاری و میزبانی از زائران را در محور‌های پیاده شاهد هستیم. بیش از ۳۶۰ ایستگاه صلواتی توسط مردم در محور‌های منتهی به مشهد مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران هستند.

زیرساخت‌های مشهد برای زائران پیاده نیازمند نگاهی ملی است

شالبافیان اضافه کرد: با توجه به اینکه سالانه استقبال از پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) بیشتر می‌شود قطعا باید حوزه زیرساخت‌ها تقویت شود و نگاه ملی حرکت پیاده‌روی زائران در دهه پایانی صفر معطوف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های آتی دهه پایانی صفر در سال‌های آتی در فصل تابستان قرار دارد، استقبال زائران از پیاده‌روی به سمت حرم رضوی در جاده‌های منتهی به مشهد گسترده‌تر خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: در روزی که آقای رئیس جمهور در مشهد حضور دارند به مشهد آمدیم و بازدید جداگانه از روند خدمت‌رسانی در مشهد خواهیم داشت. گزارشی از نحوه الزامات پشتیبانی و حمایتی، تدارک زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی برای سال‌های آینده، قطعا به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.

شالبافیان در خصوص مشکلاتی در کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار برای سفر زائران به مشهد عنوان کرد: در این ایام حدود ۹۲ درصد از زائران به همراه خودروی شخصی، ۵ درصد به وسیله ناوگان ریلی و ۳ درصد به وسیله ناوگان هوایی به مشهد وارد شدند. سازمان هواپیمایی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تلاش کردند تا ظرفیت‌ها در مسیر مشهد افزایش پیدا کند، اما این عرضه‌ها متناسب با تقاضا نیست و باید ظرفیت‌های هوایی و ریلی به مشهد افزایش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از اتمام برنامه‌های دهه پایانی صفر، گزارش‌های استانی را در ستاد خدمات سفر کشور مطرح خواهیم کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد شرایط ظرفیت‌های اقامتی مشهد بیان کرد: خوشبختانه با ظرفیت‌سازی که صورت گرفته، حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفرشب اقامت در قالب اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری در مشهد برای این ایام تدارک دیده شده است.

شالبافیان گفت: حدود ۲۲۳ هزار اقامت رسمی مشهد ۱۰۰ درصد تکمیل شده است، اما خوشبخانه با تدارکی که در اقامت موقت و اضطراری دیده شده است، زائران امام رضا (ع) به نحو مناسبی در اقامتگاه‌های موقت و اضطراری پذیرایی خواهند شد.

وی در خصوص سرانجام فعالیت کارگروه زیارت و تخصیص بودجه‌ای ملی به مشهد مخصوص این ایام، افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه کشور، دولت به صورت مشخص مکلف شده که سند زیارت را به تدوین برساند و کلیه اقدامات زائران داخلی و خارجی در آن دیده شود. قطعا یکی از مواردی که باید در این سند مورد توجه قرار بگیرد، حوزه زیرساخت‌های زائران و تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->